Fra fakta og faktaQ til coop365

BN har arbejdet med Fakta kæden i adskillige år – og været dybt involveret i udviklingen af f,-  (f-komma-streg) konceptet med den let genkendelige røde mønt. Fakta konceptet omfatter knap 450 butikker landet over samt enkelte i Nordtyskland.

De fleste har været igennem f,- profileringen, som er foregået løbende over de seneste år. I dag arbejde vi stadig med at vedligeholde konceptet. Undervejs blev en grønlig byudgave afprøvet over en periode – nemlig fakta Q.

Og nu er vi i gang med at udvikle og udrulle det nye coop365 sammen COOPs butiksudviklere og kæden.

Det gælder om at finde det rette ”look & feel” for coop365 og den miljørigtige grønne farve i både dagslys og om natten. Ligeledes er det afgørende vigtigt at konceptet omfavner alle der forskelligheder som bygningerne på de forskellige lokationer landet over giver.

Skiltetyper som pyloner, facadeskilte, udhængsskilte, folie, storformatprint og bannerløsninger er de hovedelementer som skal virke i praksis – og holde i længden.

Demontering af den eksisterende skiltning forudsætter eventuel genanvendelse af brugbare elementer for den fortsatte servicering af Fakta konceptet – men alt andet bortskaffes med korrekt affaldssortering.

Flere fotos af coop365 og fakta løsninger

Vil du se flere cases dagligvarekæder?

Tilbage